X = A ké­pes­ség, hogy az autó más le­gyen, mint a töb­bi

 

Az e-Skyactiv X egy olyan motor, amely mindent megváltoztat. Úttörő mérnökeink sikeresek voltak ott, ahol mások kudarcot vallottak. Az e-Skyactiv X a szikravezérelt kompressziós gyújtás (SPCCI) technológiánknak köszönhetően hatékonyabban égeti az üzemanyagot. Nagyobb teljesítményt hoz létre, és közben alacsonyabb a károsanyag-kibocsátása és az üzemanyag-fogyasztása, mint egy szokásos benzinmotornak, kompromisszumok nélkül.

0
g/km CO2*
0
l/100 km*
0
LE*

Így mű­kö­dik

A e-Skyactiv X egy egyedülálló Mazda-technológiát használ, amelynek neve szikravezérelt kompressziós gyújtás (SPCCI).

SPCCI

 

Az SPCCI egyesíti a dízelmotor üzemanyag-hatékonyságát a benzinmotor teljesítményével és szabályozhatóságával. A motor zökkenőmentesen vált a hagyományos szikragyújtási és a kompressziós gyújtási mód között, amelynél a szegény üzemanyag-levegő keveréket sűríti, hogy még hatékonyabban éghessen el. A két rendszer előnyös kombinációja.

A dí­zel- és a ben­zin­mo­to­rok egye­sí­tett elő­nyei

 

A e-Skyactiv X egy nagy fordulatszámú, nagy teljesítményű benzinmotor, de az üzemanyag-fogyasztása a dízelmotorokra emlékeztet. Gyors reagálású, hatékony és környezetbarát.

e-Skyactiv X - gyakori kérdések
Az e-Skyactiv X a forradalmian új benzinmotorunk, amely nagy teljesítményt nyújt, alacsony károsanyag-kibocsátással. Élvezetesebb vezetni, és kevesebb üzemanyagot fogyaszt.
Az e-Skyactiv X egy Mazda által szabadalmaztatott technológiát használ, amelynek neve szikravezérelt kompressziós gyújtás (SPCCI). Az üzemanyag és a levegő rendkívül szegény keverékét rendkívül magas nyomáson sűríti. Ezután egy szikra meggyújt egy kis mennyiségű, nagyon sűrű üzemanyagot, amivel tovább növeli a hőt és a nyomást a hengerben, és a fennmaradó üzemanyag a nyomás alatt meggyullad (a dízelmotorokhoz hasonlóan). Az üzemanyag gyorsabban és teljesebben ég el, így nagyobb teljesítmény és alacsonyabb kibocsátás érhető el, mint egy hagyományos motornál.
A válasz a levegőben van. Egy normál benzinmotor 14,7:1 arányban keveri a levegőt és a benzint, ám a Skyactiv hihetetlenül szegény, 40:1 arányú keveréket használ SPCCI üzemmódban. A több levegő, kevesebb üzemanyag jobb gazdaságosságot és nagyobb teljesítményt eredményez.
Nem. Az e-Skyactiv X-et úgy tervezték, hogy a való világban is jól teljesítsen, ne csak egy laboratóriumi tesztben. Legtöbbször SPCCI üzemmódban jár a maximális hatékonyság érdekében, de ha a rendelkezésre álló teljesítményből a legtöbbet szeretné kihozni, a motor zökkenőmentesen vált át szikragyújtási üzemmódra, és lenyűgöző, dinamikus teljesítményt nyújt.
Nem, de van rajta egy kis szuperfeltöltő, amely elősegíti a motor levegőjének sűrítését SPCCI üzemmódban. A turbó nélküli motor azt jelenti, hogy nincs késés, csak egy intuitív teljesítménynövekedés egészen a piros vonalig.
Mazda M Hibrid - gyakori kérdések
Ez a finomhangolt hibrid technológiánk. Egy kis beépített indítómotor-generátorral (ISG) kinyeri a fékezés során általában elpazarolt energiát, és tárolja az autó elektromos rendszereinek táplálásához, csökkentve a motor terhelését és üzemanyagot megtakarítva a folyamat során.
Lassításkor az integrált indítómotor-generátor áramot termel, amelyet egy 24 voltos akkumulátor tárol. Ezt az elektromosságot több célra is használja, beleértve a motor beindítását és egy kis lendületet elinduláskor. Ezenkívül táplálja az autó elektromos rendszereit.
Egyáltalán nem, de észrevehetően simábban vezethető a jármű. Az elektromos motornak köszönhetően könnyebb elindulni álló helyzetből, és sebességváltáskor a motor kap egy lendületet is, amely simábbá teszi a sebességváltást.
Nem. Az akkumulátor menet közben töltődik, de csak lassításkor, így soha nem vesz el energiát a motortól.
Nem. A Mazda M Hibrid az összes benzinüzemű Mazda3 és Mazda CX-30 modellen alapkivitelben elérhető, beleértve az e-Skyactiv X járműveket is.

Mazda CX-30

 

A Mazda CX-30 az első kompakt SUV, amelyhez a forradalmi e-Skyactiv X motort kínáljuk. A Mazda CX-30 egyedülálló jármű; helyet biztosít az egész család számára, és közben a vezető kívánságait és igényeit is maradéktalanul teljesíti.

 

 

Mazda3

 

A Mazda3 hatchback változat már elérhető a forradalmi e-Skyactiv X motorral. A nagyobb teljesítmény, nagyobb üzemanyag-hatékonyság és környezetvédelmi teljesítmény miatt még élvezetesebb a vezetés, így nincs szükség kompromisszumra.