Cookie / Süti tájékoztató
Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy a mazdaemilfrey.hu honlap működésének biztosítása, látogatóinak magasabb szintű kiszolgálása, látogatottsági statisztikák készítése, illetve marketing tevékenységünk támogatása érdekében cookie-kat alkalmazunk. Az Elfogadom gomb megnyomásával Ön hozzájárulását adja a cookie-k, alábbi linken elérhető tájékoztatóban foglaltak szerinti, kezeléséhez. Kérjük, vegye figyelembe, hogy amennyiben nem fogadja el, úgy a weboldal egyes funkciói nem lesznek használhatók.
bővebben
Elfogadom
Nem fogadom el

Új Mazda MX-30 – Ötcsillagos eredmény az Euro NCAP törésteszten

Leverkusen, 2020. november 12. A Mazda első elektromos autója, az MX-30 maximális, öt csillagos eredményt ért el az Euro NCAP törésteszten. 91%-ot kapott a felnőtt, 87%-ot a gyermek utasvédelmi kategóriában. Az elért 91% az eddigi legjobb eredmény a felnőtt utasvédelemben, melyet a legutóbbi, 2020-as törésteszeteken feljegyeztek.

A Mazda MX-30 maximum pontot ért el az oldalirányú ütközéses tesztekben, és ugyanígy végzett az elölről és oldalról érkező ütközéses tesztekben is, 6 ill. 10 éves gyermekek szállítási szimulációjában.
Az MX-30 az első Mazda, amely a szigorított, 2020-as EuroNCAP rendszerben öt csillagot kapott.
A szigorított rendszerben új tesztfajták is megjelentek, hogy néhány, régóta fennálló igényre választ adjanak az utasvédelem és az ütközés utáni védelem területén, és hogy kiemeljék a modern vezetéstámogató rendszerek legutóbbi fejlesztéseit.

 

A teljesen elektromos kis családi SUV olyan Euro NCAP ötcsillagos modellek sorába csatlakozik, mint a CX-5 (2017), a Mazda6 (2018), a Mazda3 és a CX-30 (mindkettő 2019).

 

A Mazda MX-30 mind a négy Euro NCAP tesztkategóriában kiemelkedően teljesített: felnőtt utasvédelem – 91%, gyermek utasvédelem – 87%, gyalogosvédelem – 68%, vezetéstámogató biztonsági rendszerek – 73%. A kedvező besorolást három fő tényező befolyásolta; a legmodernebb Skyacitv-járműfelépítési rendszer, mely nagy mennyiségű ultramerev, ugyanakkor könnyű fémet használ a karosszériában, az i-Activsense biztonsági rendszerek használata, melyek segítik a vezetőt a potenciálisan kockázatos helyzetek felismerésében, és csökkentik a balesetek/sérülések lehetőségét, valamint a gyalogosvédelemmel kapcsolatos elemek alkalmazása.

 

Az elektromos SUV egyik szembetűnő dizájn-eleme a freestyle ajtók, mely a 2003-ban bemutatott RX-8-ra emlékeztet minket. Ezek viszont nem befolyásolják a biztonságot hátrányosan. Valójában a deformált tört elemek vizsgálata megmutatta, hogy eltolt frontális ütközéskor az MX-30 szerkezete nem jelentett nagyobb veszélyt a bent ülőkre. Mindkét oldalütközéses teszt – amely egy másik autó oldalról érkezését feltételezi, mindegyik kritikus karosszériapont védelmét jónak ítélte, és az autó maximum pontot ért el.

 

A Mazda elkötelezett abban, hogy a jövő autózása balesetmentes legyen. Folyamatosan azon dolgozik, hogy javítsa aktív biztonsági rendszereinek teljesítményét (Mazda Proactive Safety filozófia). A Mazda a Skyactiv technológiával és a kiemelkedő menetdinamikával érte el ezt az ötcsillagos eredményt, hogy könnyeddé, intuitívvá tegye az elektromos autózás érzését. A Mazda úgy alkalmazott technológiáival úgy segíti elő a biztonságos autózást, hogy közben nem kell lemondani az autózás öröméről sem.